Ga direct naar de hoofdinhoud van deze pagina.

Zoek de zoekwoorden die passen bij jouw bedrijf en doelgroep!

Je hebt een bedrijf en je wilt graag goed gevonden worden in de zoekmachines door jouw doelgroep, wie wilt dat niet? Het best haalbare resultaat is dat jij bovenaan in Google staat met jouw website op het moment dat mensen zoeken naar producten of diensten die door jouw bedrijf aangeboden worden.  

Voordat je goed gevonden kan worden door jouw doelgroep zal je eerst twee dingen moeten weten:

  1.        Wie is jouw doelgroep? Maak eens een buyer persona! (fictieve ideale klant)
  2.        Hoe en met welke woorden jouw doelgroep opzoek gaat naar informatie.

Als bovenstaande punten duidelijk zijn, dan kun je verder met jouw zoekwoorden onderzoek!

Hulp nodig met het bepalen van jouw doelgroep? Dan helpen wij jou graag, klik hier voor hulp.

Wat zijn zoekwoorden en waar heb je ze voor nodig?

Terug naar de zoekwoorden. Zoekwoorden zijn woorden of woordgroepen die uw product of service beschrijven en die worden gebruik om uw advertenties te koppelen aan de termen waarmee mensen zoeken. Zoekwoorden hebben verschillende kosten, dit is afhankelijk van de kwaliteit van het zoekwoord en de concurrentie van andere adverteerders in de veiling. Een goed zoekwoorden onderzoek is van belang om een zo goed mogelijk resultaat te behalen met het advertentiebudget.

Welke tools gebruik je om de juiste zoekwoorden te vinden?

De eerste tool die je inzet om de juiste zoekwoorden te vinden is de buyer persona die je gemaakt hebt. Ga brainstormen over de manier waarop jouw potentiële klant naar informatie zoekt over jouw producten of diensten. Zet alle mogelijke zoekwoorden en zoekopdrachten op papier!

Ga vervolgens jouw lijst met zoekwoorden en zoekopdrachten aanvullen en verder uitwerken. Dit kan met o.a. de volgende tools:

Google Keyword Planner

Deze gratis tool helpt jou nieuwe zoekwoorden te vinden die gerelateerd zijn aan jouw bedrijf. Tevens geeft deze tool een schatting van het zoekvolume en de kosten die hieraan vasthangen. Tot slot helpt Keyword Planner jou op andere manieren de campagnes op te stellen. Volg het Keyword Planner stappenplan hier

Google Trends

Sommige bedrijven spelen graag in op de trends van het moment. Met behulp van Google Trends kun jij uitvinden wat momenteel speelt in de wereld en hier kun jij vervolgens op inspelen met jouw advertenties. Let op, het is van belang dat deze trend wel samenhang heeft met jouw product of dienst zodat het relevant is.

Meer informatie over Google Trends kun je hier vinden. 

Hoe pas je de gevonden zoekwoorden toe?

Na jouw zoekwoorden onderzoek heb jij een zoekwoordenlijst gemaakt. Hierin staan de belangrijkste zoekwoorden van jouw doelgroep met daarbij het zoekvolume en de verwachte kosten. Vervolgens verwerk jij deze zoekwoorden in jouw advertenties om beter gevonden te worden.

Heb jij nog vragen over zoekwoorden of heb je hulp nodig?

Klik dan hier en laat het ons dan gerust weten!