Ga direct naar de hoofdinhoud van deze pagina.

Zelf een nieuwsbrief verzenden

Een nieuwsbrief is een handige methode om in contact te blijven met klanten en andere geïnteresseerden. Ons beheersysteem geeft de mogelijkheid om campagnes aan te maken en gemakkelijk en snel unieke nieuwsbrieven vorm te geven en in te plannen. Er wordt onderscheid gemaakt tussen campagnes en nieuwsbrieven, hieronder een toelichting.

Wat is een campagne

 

Een campagne is een mailing lijst waarin nieuwsbrieven verstuurd kunnen worden, de klant kan zich voor een specifieke campagne aanmelden. Denk bijvoorbeeld aan een Nederlands of Engelstalige campagne, of misschien wel een campagne met enkel aanbiedingen of nieuwe producten. Een klant kan zich bij meerdere campagnes tegelijkertijd aan- of afmelden. Als u een campagne selecteert wordt er een overzicht weergegeven met alle nieuwsbrieven die binnen deze campagne verstuurd zijn of waar momenteel aan gewerkt wordt.

Een goede e-mail strategie

Een succesvolle nieuwsbrief begint bij een duidelijk doel, wat wilt u er als bedrijf mee bereiken? Wilt u meer producten verkopen? Of juist informeren over het laatste nieuws. Daarnaast is het van groot belang dat u een duidelijk beeld heeft van de doelgroep.

Hier zijn een aantal tips die kunnen helpen bij het opstellen van een nieuwsbrief:

  1. Houd het kort maar krachtig
  2. Gebruik een duidelijke lay-out
  3. Plaats belangrijke informatie bovenaan
  4. Stimuleer de lezer om de website/webshop te bezoeken
  5. Maak het persoonlijk

De content opmaken

 

Het maken van een nieuwsbrief is relatief eenvoudig dankzij onze “what you see is what you get” editor, afgekort wysiwyg. Hier kunt u de nieuwsbrief opmaken op een manier die vergelijkbaar is met wat u gewend bent van programma’s als Microsoft Word.

 

Daarnaast kunt u een template gebruiken om mee te beginnen. De templates bieden de mogelijkheid om nieuws of producten toe te voegen, dit kan gedaan worden door op het bijbehoren tabje te klikken en de producten of nieuwsberichten te selecteren. Als u vervolgens op de “Preview” knop klikt ziet u dat de nieuwsbrief gevuld wordt met de door u geselecteerde onderdelen.

 

Op deze manier krijgt u een voorbeeld hoe de mail er daadwerkelijk uit komt te zien. Verder is het altijd aan te raden om een test mail naar u zelf te sturen ter controle, alvorens deze naar klanten te sturen.


Versturen en ontvangers toevoegen

 

In het tabblad queue heeft u een aantal mogelijkheden om ontvangers toe te voegen, indien u een inschrijf formulier gebruikt hoeft u enkel op de knop “Automatic select all receivers from current campagne” te drukken. Echter is het ook mogelijk om handmatig ontvangers toe te voegen of een lijst van e-mailadressen te importeren uit een tekst document.

Het is mogelijk om de nieuwsbrief handmatig te versturen of hem in te plannen zodat hij op een later tijdstip automatisch verzonden wordt. Dit kunt u instellen onder het tabblad algemeen / general.

 

In het kort

Een succesvolle nieuwsbrief campagne opzetten vergt veel tijd en energie, echter proberen wij het proces zo simpel mogelijk te maken. Om u op weg te helpen hebben wij deze informatie nog eens kort samengevat:

  1. Doe onderzoek en maak een plan van aanpak
  2. Maak een campagne aan
  3. Maak een nieuwsbrief op door middel van de wysiwyg editor en onze handige templates
  4. Voeg nieuwsitems en/of producten toe aan de nieuwsbrief
  5. Controleer alles nauwkeurig en stuur een test mail ter controle
  6. Voeg alle ontvangers toe
  7. Verstuur of plan in

 

 

Let op: Afhankelijk van uw abonnement en instellingen wordt het maximaal aantal e-mails per maand gelimiteerd, als u deze limiet wil verhogen neem dan contact met ons op.